۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۷۴۶۶۱
دین و زیست مجازی (۴)؛

تساهل بلای جان شبکه ملی اطلاعات| لزوم سنگرسازی در فضای مجازی

تساهل بلای جان شبکه ملی اطلاعات| لزوم سنگرسازی در فضای مجازی
با وجود مطالبات مردم، مردم و دغدغه خانواده شهدا، پاسخگویی درست و دقیقی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات مشاهده نمی شود.

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت زیست مومنانه در فضای مجازی گفت: مومنان با عملکرد آیه ۱۸ سوره ق که می فرماید: مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ همواره حضور فرشتگان در خلوت و جلوت به عنوان حافظین گفتار و کردار و نوشتار، مانع آزادی بی حد و حصر ما می‌باشند.

وی گفت: مومنان اگر چه در فضای مجازی فعال هستند اما چشمان و دستان آنها از تصاویر و نوشتار کذایی به واسطه ایمانشان در امان خواهد بود. خودباوری بر همین اساس برای جوانان ما باید در فضای مجازی احیا شود، همچنان که امام راحل فرمودند: عالم محضر خداست و این امر باید در فضای مجازی و حقیقی زنده شود.

استاد حوزه علمیه گفت: مسئولان باید با امعان نظر این مسئولیت، از آن‌ها مطالبه گردد، متأسفانه با وجود مطالبات مردم، مومنین و دغدغه خانواده شهدا، پاسخگویی در این مطالبه مشاهده نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: امروزه اباحه گری و تساهل خودسرانه از بعضی مسئولین و شورای عالی فضای مجازی مشاهده می شود و با وجود آگاهی از جو متشنج فرهنگی این فضا، مهر سکوت بر لب خود زده اند.

 وی افزود: در دنیای امروز حتی کسانی دین را باور ندارند اما برای جامعه خود، حد و مرز قائل شده اند اما در کشور ما با وجود زیرساخت‌های فضای مجازی ملی، متاسفانه کارشکنی مشاهده می شود.

 وی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به فضای فرهنگی و مجازی هشدار داده اند اما متاسفانه گوش شنوایی نسبت به این فرامین وجود ندارد.

رییس موسسه نور ایمان قم ابراز داشت: در حالی که در این عصر نمی توان از فضای مجازی گریز داشت اما از این موضوع مهم نیز نباید غافل بود که در فضای مجازی باید سنگر بسازیم وگرنه دچار تخریب و بمباران خواهیم شد.

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: باید خدامحوری برگرفته از آیات را احیا کنیم و مسئولین، با غیرت و تعصب دینی باید پیگیر  ایجاد فضای ملی اطلاعات باشند و در این راه باید با تلنگر آنان را بیدار کنیم و اگر بیدار نمی شوند تعویض کرد، و باید دانست که در این راه مماشات جایز نیست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کارآمدی نظام اداری دغدغه دلسوزان نظام است.
2
0
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
ظاهرا اعضای شورا فضای مجازی کارهای مهم تری دارند که وقت نمی کنن برنامه جدی و دقیق برای این فضا ایجاد نمایند. شایدم این حد هرج و مرج به نفعشونه.
1
0